В съвременния свят успехът на всеки нов или съществуващ бизнес е неминуемо свързан с активното присъствие на фирмите в дигитална среда и адекватното използване на дигитални маркетингови инструменти. Потребителите ежедневно прекарват голяма част от времето си в интернет и това в определена степен влияе върху избора им в процеса на вземане на решение за покупка. В световен мащаб се наблюдава както повишаване на дела на „дигиталните клиенти“, така и перманентно нарастване на фирмените инвестиции в управление на тяхното дигитално присъствие и подобряване опита и преживяването на клиентите, пазаруващи онлайн. Предвид това, предлагането на обучение, което акцентира и предоставя фундамент от знания в областта на дигиталния маркетинг е особено необходимо и от критично значение за успешното развитие на специалистите по маркетинг.

Дисциплината „Дигитални маркетингови стратегии“ предоставя теоретични знания и практически ориентирани умения в областта на концептуалната същност на дигиталния маркетинг, методите и инструменти за привличане, ангажиране и задържане на клиентите в онлайн пространството, управление на репутацията в дигитална среда, планирането и провеждането на онлайн маркетингови кампании, реализирането на онлайн изследвания. Целта на курса е обучаемите да придобият умения за планиране и успешно реализиране на цялостна дигитална маркетингова стратегия и ефективно управление на интернет присъствието и маркетинговите кампании на фирмите.

Студентите, успешно завършили курса „Дигитални маркетингови стратегии“, ще придобият знания и умения в областта на разработване и реализиране на дигитални маркетингови стратегии. След приключване на семестъра обучаемите ще могат да:

- съпоставят дигиталните с класическите медии;

- открояват особеностите на маркетинговите инструменти в дигитална среда;

- планират, подготвят, реализират и анализират дигитални рекламни кампании

- планират, реализират и оценяват резултатите от дигитални маркетингови кампании;

- предлагат мерки за подобряване на онлайн репутацията;

- анализират поведението на потребителите в дигитална среда;

- планират и провеждат онлайн маркетингови изследвания.