Новите реалности в съвременният туризъм поставят и нови изисквания към кадрите в него - нов тип мислене и поведение. Туристическите мениджъри е нужно да съумяват да изграждат иновативни продукти, да откриват нови пазари и предлагат бизнес модели така, че да печелят предимства. Те трябва да познават съвременните тенденции, да имат стратегическо мислене и способност за вземане на адекватни интелигентни решения.

Една от безспорно необходимите за имплементиране в образованието теми е тази за устойчивото туристическо развитие. Концепция, която има интердисциплинарен характер и днес се приема за императив, без наличие на алтернатива.

Като основна цел на курсът по „Устойчиво развитие на туризма“ се определя  предоставянето на познания на обучаемите за същността, целите подходите, стратегическият смисъл и приложимост на концепцията. Теоретичната подготовка в изучаваната област не е самоцел. Фундаменталните познания са важни не сами за себе си, а като инструмент, позволяващ на специалистите да се ориентират и вземат рационални решения, свързани формиране на цивилизован и отговорен туристически бизнес

Композицията на учебното съдържание съответства на целта на курса. От представяне в ретроспективен план на появата и развитието на изходната концепция се преминава към изясняване на същността и съдържателните характеристики на устойчивото развитие на туризма. Разглеждат се последователно аспектите, принципите, целите и подходите за приложение на тази концепция в туризма. Обосновава се взаимовръзката туризъм – устойчиво развитие, включително и посредством тенденциите, характерни за този  сектор. Специално внимание е отделено на  механизмите и инструментите за интегриране на устойчивостта в туристическата бизнес-практика. Включени в обхвата на учебния материал са и въпросите за носещия капацитет на дестинацията и приемливо туристическо ползване като граници на дейността за устойчиво туристическо развитие.