Хармонизацията и конвергенцията на правилата, подходите и  принципите за създаване и представяне на счетоводна информация в световен аспект е дълбоко осъзната необходимост. Дефинираният процес намира практическа реализация в разработването и прилагането на единна концептуална рамка и счетоводни бази за финансово отчитане дейността на икономическите субекти. Посоченото обстоятелство се отнася и до счетоводната система на предприятията от публичния сектор.

Основната образователна цел на учебния курс по дисциплината "Счетоводни стандрати в публичния сектор" е придобиването на задълбочени теоретични познания и практико-приложни компетенции, относно тълкуването и транспонирането на разпоредбите на международните счетоводни стандарти в публичния сектор. В системен аспект се разглеждат основните дефиниции, приложими бази, и допустими подходи за  текущо и периодично счетоводно отчитане дейността на предприятията от публичния сектор. В методическо отношение, учебният курс предлага възможности за самостоятелна работа на обучаваните, чрез решаването на примерни казуси и задачи по отделните теми.

При обучението на студентите в редовна форма, съчетано се използват традиционни и иновативни интерактивни методи на преподаване. Новите знания се представят под формата на академична лекция с използване на мултимедийни презентации. В семинарните занятия акцентът се поставя върху съвременните индиректни стратегии и методи на обучение, които поставят студентите в активна позиция и предоставят възможности за развиване на аналитично мислене, креативност и работа в екип. За усъвършенстване на практико-приложните умения на обучаваните се възлага разработването на самостоятелна курсова работа по дисциплината.

Акцентът при организирането на обучението на студентите в дистанционна форма се поставя върху синхронни и асинхронни лекции и консултации, чрез интегрирана платформа за електронно обучение. Разработени са подходящи образователни ресурси под формата на: интерактивни учебни материали, он-лайн тестове за решаване с непосредствено оценяване на показаните знания, комуникационни връзки с екипа за осигуряване на преподаването по дисциплината. Присъственото обучение в дистанционната форма е насочена към систематизиарно представяне на учебното съдържание и насоки за самостоятелна подготовка.

Успешното завършване на учебния курс е свързано с формирането в обучаваните студенти на теоретични познания и практически компетенции за:

а) Методическата рамка и концептуалните основи за създавени и представяне на счетоводна информация за дейността на предприятията от публичния сектор;

б) Същността на правилата и подходите за признаване, класифициране, оценяване и представяне на информация за отделните обекти на счетоводно отчитане в дейността на предприятията от публичния сектор;

в) Възможностите за практическо прилагане на постановките в международните счетоводни стандрати в публичния сектор при решаване на конкретни практически казуси;

г) Самостоятелно тълкуване и използване на информация от различни източници при решаването на професионални задачи в областта на счетоводството на предприятията от публичния сектор;

д) Аргументирано представяне на идеи и предложения за усъвършенствана на счетоводната система на предприятията от публичния сектор, в съотвествие с постановките на приложимите международни счетоводни стандарти.

 Крайната оценка по дисциплината е комплексна и се формира от степента на изпълнение на заданията през семестъра и постигнатия резултат на семестриалния изпит.

ВАЖНО!!! ЧАСОВЕ ЗА КОНСУЛТАЦИИ ПО ДИСЦИПЛИНАТА ЗА ЛЕТЕН СЕМЕСТЪР НА УЧЕБНАТА 2020/2021 Г.: СРЯДА 12:30-13:15