Целта на обучението по дисциплината “Статистически методи в маркетинга” е студентите да добият задълбочени знания и умения по използването и успешното прилагане на статистически методи за нуждите на маркетинговата дейност. Особено внимание е отделено на въпросите, свързани с провеждането на извадкови изследвания, дизайна и разработването на маркетинговия въпросник, статистическата проверка на хипотези, статистическите методи за планиране и сегментиране на пазара, приложението на експерименталния дизайн, както и на модерните методи за статистически анализ на маркетингови данни. След завършване на обучението студентите ще могат да прилагат специализирани статистически софтуерни продукт при анализ на данни от маркетингови изследвания с помощта на подходящи статистически методи и да интерпретират адекватно получените резултати. След усвояването на представените съвременни методи за многомерен статистически анализ, студентите ще придобият знания, умения и навици за: приложението на статистическото моделиране в маркетинга; количествено оценяване, анализиране и прогнозиране на маркетинговата дейност; решаване на широк кръг практически задачи при анализиране, планиране, регулиране и прогнозиране на маркетингови дейности на фирмено равнище.