Целта на настоящия курс е да подготви бъдещите специалисти по "Публична администрация" за основните теоретични познания за регионалния маркетинг, както и за практическите умения, свързани с анализа, проектирането и моделирането на новите предизвикателства пред регионалното развитие, регионалната икономическа политика и маркетинг.

Входът на курса се формира от фундаментални дисциплини като: вързани с "Икономикс", "Основи на управлението", "Основи на публичната администрация", "Статистика" и "Основи на маркетинга", които предполагат обучаемите да придобият знания, свързани с организацията и работата на икономическата система, ролята на пазара, конкуренцията, цените, ефективно разпределението на ресурсите, международната търговия; умения като: критично мислене, аналитични и изследователски умения, както и умения за работа в екип.

Знанията, които ще придобият студентите от изучаването на дисциплината са: определения на регионален маркетинг и неговия обхват, познаване на основните понятия  и регионалните маркетингови теории; познаване на основните области на приложение на регионалне разбиране  на маркетинговит принципи, стратегии и цели; разбиране за важността на новите технологии и инструменти за комуникация в практиката на регионалния маркетинг;умения като: критично мислене, аналитични и изследователски умения, както и умения за работа в екип и комуникационни умения;и компетенции като: анализ, синтез и прилагане на теоретичните знания по регионален маркетинг в практиката; работа и лидерство на екип, решаване на проблеми, преговори и посредничество в областта на регионалния маркетинг; организационно управление, включително вземането на решения за потребителското поведение, влияние на пазара, продукти, търговски марки, ценообразуване, дистрибуция, промоция, предприемачеството, технологиите и електронната търговия; картографиране и изграждане на взаимоотношения между заинтересованите страни в региона; оценка ефективността на регионалния маркетингов план; събиране и анализ на регионално проучване на пазара данни от регионални маркетингови проучвания.

Формиране на крайната оценка по дисциплина е на база изпълнените ангажименти през семестъра - 40% и семестриален изпит - 60%.