Електронният бизнес е едно ново предизвикателство пред икономическата наука и обществената практика в началото на новото хилядолетие. Електронният бизнес възниква и се формира под влиянието на смяната на индустриалния модел на националните икономики с т.нар. информационен модел или икономики на знанието. Този еволюционен процес засяга не само развитите национални стопанства, но и икономиките в преход и тези с развиващи се пазари.

     Дисциплината Основи на електронния бизнес е включена като магистърския курс в магистърската програма по информационните технологии в бизнеса. Целта на тази учебна дисциплина е да систематизира научни познания и приложни умения в бъдещите икономисти-магистри по информационни технологии в бизнеса.

      Магистърският курс изследва научно-теоретичните и системните основи на електронния бизнес. Внимание се отделя на организационните и технологичните въпроси на електронния бизнес. Разкриват се практико приложните страни на електронния маркетинг, електронната търговия, виртуалното предприятие, електронното банкиране и електронното делово партньорство. Направен е опит за изследване на перспективите пред електронния бизнес.

       Изложените въпроси представляват интерес и за всички, които биха желали да обогатят и разширят своите знания и умения в областта на електронния бизнес.

       Авторският колектив ще се отнесе отговорно и с благодарност към всички добронамерени препоръки, предложения и критични бележки, които са насочени към съдържателното, структурното и стилистичното подобряване на академичния учебник.